تبلیغات
مهندسی برق - ترمز های الکتریکی زیمنس
مهندسی برق

ترمز های الکتریکی زیمنس

نسل آینده سیستم ترمز خودرو

 

کسانیکه در صنعت برق فعالیت می کنند به خوبی با نام زیمنس آشنایی دارند و این نام کیفیت و قابلیت اعتماد بالا را برای آنها تداعی می کند. بخش VDO زیمنس در آلمان سعی می کند یک نمونه آزمایشی از ترمز های الکتریکی بسازد که قابل استفاده در خودرو های امروزی باشد. این کار از نظر خودرو سازان بیشتر به یک شوخی دبیرستانی شبیه است این در حقیقت آخرین تلاش زیمنس برای جایگزین کردن سیستم ترمز هیدرولیک است. این سیستم را به اختصار EWB می نامند که مخفف Electrical Wedge Brake می باشد. EWB یک ایده خلاقانه است که بر اساس فن آوری که توسط این کمپانی متولد شده است و eStop نامیده می شود. eStop اولین بار در سال 2005 توسط زیمنس معرفی شد. این فناوری هم ساده و هم هوشمندانه است. در این سیستم لنت ترمز ها به کمک صفحات فلزی گوه ای شکل به دیسک ترمز فشار وارد می کنند. هر چه دیسک ترمز با سرعت بیشتری بچرخد گوه ها با شیب بیشتری به لنت ترمز فشار وارد می کنند. بخاطر شکل بیرینگ های گوه ای و صفحات تراست و چرخش دیسک ترمز، هر چه سرعت چرخش بیشتر می شود نیروی بیشتری به دیسک ها وارد می شود. که نتیجه آن نیروی زیاد ترمز با ورودی پایین است.

ترمز الکتریکی

این سیستم با برق 12 ولت خودرو کار می کند این بدان معناست که دیگز نیازی به سیستم هیدرولیک وجود ندارد. این سیستم با ABS هم سازگاری بالایی دارد چون ABS هم یک سیستم الکترونیکی است. برتری دیگر EWB این است که هر چهار ترمز خودرو شما می تواند فقط با کابل کنترل  شود. در ترمز های کنونی سیگنال ترمز از طریق پدال به اکچواتور سیستم هیدرولیک منتقل می شود و سیستم هیدرولیک از طریق فشار روغن به لنت ترمز نیرو وارد می کند. اما در سیستم EWB دیگر سیستم هیدرولیکی برای ترمز وجود ندارد و تنها ارتباط بین پدال ترمز و کالیپر ترمز یک تغذیه 12 ولت است و یک سیگنال عملکرد ترمز است. به محض اینکه پدال ترمز فشرده می شود یک سیگنال الکتریکی به ترمز ها ارسال می شود و موتور های 12 ولت الکتریکی شروع به کار می کنند و صفحه تراست را حرکت می دهند. به خاطر شکل فیزیکی که دارند و طراحی خاص رولر بیرینگ ها، به محض اینکه صفحات تراست حرکت می کنند به لنت های ترمز نیرو وارد می شود و دیسک ترمز فشرده می شود. زمان عکس العمل موتور های الکتریکی در حد میلی ثانیه است بسیار سریع تر از هر سیستم هیدرولیک دیگری می تواند عمل کند. شاید این زمان به نظر شما زیاد مهم نباشد اما از دید سیستم ترمز معنای آن کم شدن طول مسافت توقف به اندازه چند متر است. در این سیستم ترمز ها به صورت مستقل هوشمندانه عمل می کنند این سیستم ترمز دارای سنسوری است که که حرکت و نیرو را اندازه می گیرد و همین برتری سبب شده است که سیستم ترمز ABS قدیمی جایگزین شود چون ترمز هر چرخ خود به تنهایی مانند یک سیستم ABS مستقل عمل می کند. دلیل آن هم ساده است دیگر هیچ ارتباط فیزیکی بین پدال ترمز و چرخ ها وجود ندارد و دیگر سیستم ABS منتظر نمی ماند تا چرخ ها قفل شود و وقتی سیستم ترمز ABS عمل می کند راننده در زیر پای خود آن لرزش ها را از پدال دریافت نخواهد کرد. به این ترتیب این نوع ترمز برای بسیاری از رانندگان قابل قبول تر خواهد بود. و همینطور چون سیستم ترمز EWB  کاملا الکترونیکی است ترمز دستی هم می تواند به سادگی جایگزین شود کافیست یک سوئیچ پارک برای ترمز EWB تعبیه شود و ترمز ها فعال خواهد شد و دیگر نیازی به اینهمه سیم و کابل برای ترمز دستی وجود ندارد.

البته همیشه با سیستم های جدید مانند این مخالفت هایی می شود و برخی هم آنرا ستایش می کنند. البته کاهش وزن و انعطاف پذیری چیز خوبی است و بخاطر طراحی خاص سیستم ترمز EWB فضای قابل توجهی زیر کاپوت خودرو خالی شده است. و برای طراحان خودرو فضای بیشتری فراهم خواهد شد. اما با حذف سیستم هیدرولیک و سیلندر های مستر و اسلیو و... سیستم ترمز EWB شدیداً به تغذیه 12 ولت و یک کامپیوتر وابسته شده است. همه می دانیم که یا یک اتصال بدنه ناخواسته که بسیار هم پیش می آید ممکن است سیستم تغذیه الکتریکی را از کار بیندازد یا فکر کنید یک اتصال بدنه که معمولا کمتر هم به آن اهمیت می دهند قطع گردد آنگاه سیستم ترمز الکتریکی شما از کار خواهد افتاد و آیا این سیستم ترمز الکتریکی دارای سیستمی ایمن در هنگام بروز نقص هست؟ مانند آنچه در سیستم هیدرولیک دوبلی که امروزه استفاده می شود در آن تعبیه شده است؟ یا اینکه به خاطر از دست دادن ترمز به مانعی سخت برخورد خواهید کرد. اینها پرسش هایی است که زیمنس درباره آنها شفاف نبوده است. باید منتظر بود و دید سیستم ترمز الکتریکی زیمنس در عمل چقدز قابل اعتماد است.

ترجمه: علی یزدی مقدم

 این مقاله اختصاصاً برای یاد بگیر دات كام تهیه شده است و استفاده از آن فقط با ذكر نام نویسنده یا مترجم و نام یاد بگیر دات كام همراه با لینك آن مجاز  است

← درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : امین بیات

← لینکدونی

← طبقه بندی

← آرشیو

← صفحات جانبی

← نظرسنجی

    تمایل به دریافت کدام یک از آموزش های تخصصی زیر را دارید؟





بررسی محاسبه ی مدل فلش ولتاژ به دلیل راه اندازی موتورهای ولتاژ بالا و توان بزرگ

چکیده: راه اندازی موتورهای ولتاژ بالا و با توان بزرگ ، تاثیر شدیدی بر روی شبکه های قدرت گذاشته و موجب فلش (sag) ولتاژ می شود. در موارد شدید، بر روی عملکرد نامی دیگر وسایل نیز تاثیر می گذارد. Sag (فلش) ولتاژ، برجسته ترین مشکل کیفیت توان بوده، و هر دو سمت منبع توان را تحت تاثیر قرار می دهد. این مقاله اساسا بر روی فرآیند راه اندازی موتورهای القایی ولتاژ بالا و با توان بزرگ که در صنعت کاربرد زیادی دارند، تمرکز دارد. مدل کردن فرآیند راه اندازی موتور شامل انتخاب مدار معادل موتورهای با ساختارهای مختلف، جمع آوری و بررسی امپدانس های روتور و استاتور، فرآیندی کلیدی می باشد. بطور طبیعی، با نداشتن مواد آزمایش تحویل، این کمیت ها را باید با آزمایش بدست آورد. نکته ی کلیدی برای افزایش دقت شبیه سازی، مدل کردن روابط ریاضی امپدانس های استاتور و روتور موتور در فرآیند راه اندازی برای بدست آوردن منحنی دقیق تر گشتاور الکترومغناطیسی موتور، شامل جمع آوری و ارزیابی اینرسی چرخشی موتور، می باشد. این مستقیما به مدت زمان راه اندازی موتور بستگی دارد. جمع آوری و ارزیابی منحنی گشتاور بار، به گشتاور شتاب مربوط می باشد. سرانجام، آن (گشتاور بار) مدت زمان فرآیند راه اندازی را تعیین می کند. این مقاله همچنین روش های کاهش جریان راه اندازی به منظور کاهش اثر بر روی شبکه قدرت، و در نتیجه کنترل سطح فلش ولتاژ به یک محدوده، را معرفی می کند. این تحقیق بطور موفقیت آمیزی در ارزیابی توان برای جمع آوری پروژه ی Shanghi Qingcaosha Raw Water، پروژه ی واحدهای سردسازی Shanghai Zizhuyuan استفاده شده است.
کلیدواژه ها: راه اندازی موتور، مدل محاسباتی

دانلود - 20000 تومان
فال حافظ

ابزار فال حافظ


یک راهبرد دقیق کنترل توان برای واحدهای تولید پراکندۀ با واسط الکترونیک قدرت در یک ریزشبکه چندباسه ولتاژ پایین

چکیده- در این مقاله، برای ریزشبکه ولتاژ پایین یک راهبرد کنترل توان ارائه می‌شود، جائی که در آن امپدانس خط عمدتا مقاومتی، امپدانس نابرابر بین واحدهای تولید پراکنده (DG)، و محل بارهای ریزشبکه باعث می‌شوند روش مرسوم کنترل droop فرکانس و ولتاژ غیرممکن باشد. راهبرد کنترل توان ارائه شده شامل یک اندوکتانس مجازی در خروجی اینورتر واسط و یک الگوریتم تسهیم و کنترل دقیق توان است که در این الگوریتم هم اثر افت ولتاژ امپدانس و هم اثر بار محلی DG در نظر گرفته شده است. بخصوص اینکه اندوکتانس مجازی می‌تواند با معرفی یک امپدانس به شدت اندوکتیو حتی در شبکه ولتاژ پایین با امپدانس مقاومتی خط، به طور موثر مانع تزویج بین توان‌های حقیقی و راکتیو شود. از طرف دیگر، بر اساس امپدانس به شدت اندوکتیو، الگوریتم تسهیم دقیق توان راکتیو به این صورت عمل می‌کند که افت ولتاژهای امپدانس را تخمین زده و صحت و دقت تسهیم و کنترل توان راکتیو را بهبود می‌بخشد. در نهایت اینکه، با در نظر گرفتن محل‌های مختلف بارها در یک ریزشبکه چندباسه، با به کارگیری یک تخمین آنلاین آفست توان راکتیو برای جبرانسازی اثرات تقاضاهای توان بار محلی DG، دقت کنترل توان راکتیو را می‌توان بهبود داد. راهبرد کنترل توان پیشنهادی در این کار، شبیه‌سازی شده و بصورت عملی روی یک ریزشبکه ولتاژ پایین نمونه تست شده است. 

عبارات کلیدی- تولید پراکنده (DG)، روش کنترل droop، ریرشبکه، اینورتر موازی، کنترل توان، تسهیم توان، منبع انرژی تجدیدپذیر (RES) . 

دانلود - 25000 تومان

← آخرین پستها

← نویسندگان

← ابر برچسبها

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :